PSA מול CRM: איזו מערכת לבחור לעסק?

מהי תוכנת CRM?

תוכנת CRM (ניהול קשרי לקוחות), היא סוג של אפליקציה עסקית שעוזרת לך לנהל את תהליך המכירה ונתוני הלקוחות שלך.התוכנה עוזרת לך לעקוב אחר לקוחות פוטנציאליים, לקוחות קיימים, הפניות, הפיכת מסעות פרסום לאוטומטיים, מעקב אחר ביצועים של צוות המכירות שלך ושיפור שביעות רצון הלקוחות. תוכנת CRM מסייעת לארגונים לנהל את כל מחזור המכירות מיצירת לידים ועד לסגירת עסקה ועד לשימור לקוחות ומכירה נוספת.

רוב ה-CRM מציעים תכונות כמו אוטומציה של שיווק בדוא”ל, מעקב אחר לידים ודיווח. חלקם אפילו כוללים טפסי יצירה/תשובה אוטומטיים לתקשורת בדוא”ל עם לקוחות או לקוחות פוטנציאליים על מנת למנוע הזנת נתונים ידנית למערכת. פונקציונליות מסוג זה מצמצמת את הטעויות ובמקביל גם חוסכת זמן בסך הכל על ידי ביטול משימות שחוזרות על עצמן והבטחת שלמות הנתונים.

כלים עסקיים

תפקיד נוסף של מערכת ה- CRM היא לתת לארגונים את היכולת להפוך את מאמצי השיווק שלהם לאוטומטיים באמצעות פעילויות כגון אימיילים אוטומטיים מבוססי טריגרים, מעקב אחר מחזור חיים של לקוחות, ניהול חוזים ואפילו מעקב אחר תמיכת לקוחות. לכלי CRM גדולים יותר עשויים להיות אפילו מודולים עבור PSA או פונקציות אחרות מחוץ לפעילות מכירות טהורה.

ולמרות שיש חסרונות לשימוש בפלטפורמה אחת עבור CRM וטכנולוגיות קשורות אחרות, המציאות היא שרוב אם לא כל החברות בסדר גודל מסוים מוצאות את עצמן זקוקות ומטמיעות פלטפורמת CRM.

מהם היתרונות של שימוש בתוכנת CRM?

שביעות רצון מוגברת/שימור לקוחות – היכולת לייעל את אופן הטיפול בקשרי לקוחות משופרת עם כלים למעקב אחר אינטראקציות, זיהוי הזדמנויות חדשות ויצירת תהליכי מכירה ידידותיים יותר ללקוח.

תפעול יעיל – אוטומציה של פעילויות שחוזרות על עצמן, כגון דיווח ידני ומיילים, צמצום שגיאות נתונים ויצירת סינרגיות עם מערכות אחרות כגון כלי אוטומציה שיווקית.

ניהול טוב יותר של לקוחות – קבל נתונים מדויקים על כל לקוח בודד המאפשרים לך לקבל החלטות מושכלות לגבי אילו מוצרים ושירותים להציע, מתי לפנות ללקוחות וכיצד לתקשר איתם.

קידום מכירות – מכירות CRM נהל את קשרי הלקוחות בצורה יעילה יותר, כמו גם עקוב אחר לידים במכירות וספק דוחות על ביצועי הקמפיינים.

יעילות שיווקית משופרת – צמצם הודעות דוא”ל כפולות והפוך משימות מעקב לאוטומטיות כגון שליחת תזכורות ותזמון פגישות.

מהם החסרונות של תוכנת CRM?

עלות גבוהה – בשל מערכי תכונות נרחבים ועלות בעלות מתמשכת CRM יכול להיות יקר יותר מכלי ניהול עסקיים אחרים.

מורכבות – דרישה של תהליכים מדויקים, הדרכה ותמיכה לאחר יישום יסודי.

אבטחה – אחסון מידע לקוחות במסד נתונים מרכזי מגביר את הסיכון לבעיות אבטחה והגנה על נתונים.

חווית לקוח – אם עובדים מנסים אוטומציה יתר של תהליכים, הם יכולים להפחית את חווית הלקוח.

שילוב(ים) נדרשים – חלק מהפונקציונליות של מערכות CRM דורשות אינטגרציה עם מערכות אחרות. אם זה לא יעבוד טוב עם ערימת הטכנולוגיה הקיימת שלך, האפקטיביות של התוכנה לא תתממש.

מהי תוכנת PSA?

בדקנו את ERP לעומת CRM, אבל מהי תוכנת PSA? תוכנת PSA, ראשי תיבות של שירותים מקצועיים אוטומציה, היא פתרון המיועד לארגוני שירותים מקצועיים העוקב אחר התהליכים העסקיים שלך ועוזר לך לקבל החלטות עסקיות טובות יותר. הוא משלב את המערכות והכלים הנפרדים לעתים קרובות למעקב אחר זמן, ניהול פרויקטים, ניהול משאבים, עיבוד חשבוניות ובינה עסקית לפלטפורמת מסירה אוטומטית אחת.

ניהול

פתרונות PSA נבנו באופן ייעודי לניהול הניואנסים של תעשיית השירותים המקצועיים. היא מספקת מקור מאוחד של אמת לאנשים, לפרויקטים ולכספים בארגון, עם כל נתוני הליבה התפעוליים במקום אחד. ישנן ארבע קטגוריות משנה של PSA: חשבונאות פרויקטים, תזמון משאבים, מערכת ניהול פרויקטים ואנליטיקה מתקדמת. יתרון משמעותי הוא שאתה מקבל ספר משנה חשבונאי פרויקטים שמרחיב את הטכנולוגיה החשבונאית הנוכחית שלך תוך מתן ניתוח פיננסי ברמת הפרויקט.

החיסרון הוא שלא כל יישומי ה-PSA נוצרו שווים או מייצגים את אותו הדבר. לדוגמה, ישנם פתרונות נקודתיים ספציפיים לבעיות עסקיות בודדות (תוכנת מעקב אחר זמן, תוכנת מעקב אחר הוצאות, כלים לניהול פרויקטים), PSAs לשיתוף פעולה בפרויקטים (המתמקדים בניהול פרויקטים), PSAs ממוקדי תפעול (מונעי ביצועים ו-KPI), ופתרונות פלטפורמה או ארגונים בודדים (בכל ספקים כמו Oracle או Salesforce ומיועדים לארגונים גדולים). כתוצאה מכך, הנוף מעט מטושטש.

עם זאת, מערכות PSA תומכות בצמיחה בת-קיימא הנגזרת מאיזון של אספקת שירותים מובחנת יחד עם יעילות תפעולית. אם הארגון שלך יוצא מאיזון, אתה מקבל ‘דלי דולף’ שבעצם מרוקן את פוטנציאל הצמיחה שלך. תוכנת PSA עוזרת לצוותים לספק עבודה איכותית ולבצע אופטימיזציה מלאה של הפעילות העסקית. נראות נתונים בזמן אמת המתרחבת לתוך תחזיות, וגישה למידע שזורם בין המחלקות, מאפשרת לצוותי השירותים לקבל החלטות מהירות ומבוססות עובדות.

מהם היתרונות של תוכנת PSA?

פנקס משנה לחשבונאות פרויקטים – פנקס משנה לחשבונאות פרויקטים בנוי למטרות משתלב בצורה חלקה עם מערכות פיננסיות קיימות תוך הארכת אורך החיים של הפנקס הכללי שלך.

פריסה מהירה – תוכנן בדרך כלל להגדרה בקלות, שילוב מהיר וללמוד בקלות על ידי העובדים שישתמשו בו.

עלות יישום נמוכה – סקרי משתמשי קצה של PSA הראו זמן איזון של הרבה מתחת לתקופה של שנה אחת, כאשר מחקר שנערך לאחרונה מציין, “מערכות אלו משלמות את עצמן עם תשואות הכנסות יועצים גבוהות יותר באופן משמעותי, שולי פרויקט טובים יותר ורווחים יותר בשורה התחתונה.”

הרחבת יכולות מערכות הנהלת חשבונות – עודד צמיחה עסקית ניכרת על ידי הארכת החיים השימושיים של טכנולוגיית הנהלת החשבונות שלך [1] במקום החלפת המערכת הכוללת.

איחוד אנשים, פרויקטים ונתונים פיננסיים – זוהי התוכנה היחידה שתוכננה במיוחד כדי לעזור לארגוני משלוחים לפעול בצורה יעילה יותר, וליצור מקור מאוחד של אמת ונראות בכל הארגון.

מניע ביצועים וצמיחה – 85% מחברות השירות עם הביצועים הטובים ביותר משתמשות במערכת PSA, עם מחקר שמצביע על כך שחברות צריכות לשקול זאת ברגע שיש להן 20 עובדים או יותר.

מהם החסרונות של תוכנת PSA?

לא כל ה-PSA נוצרו שווים – הנוף רועש ונע בין פתרונות נקודתיים ו-PSAs לשיתוף פעולה בפרויקטים ל-PSA ממוקדי תפעול ופתרונות פלטפורמה או ארגונים בודדים.

צריך להגדיר וליישם – ארגונים יצטרכו אסטרטגיה עבור מה שיידרש כדי להשתלב ביישומים אחרים בתוך המערכת הטכנולוגית הייחודית שלך.

דורש אנשים ממושמעים, תהליכים וגישה טכנולוגית – תזדקק לתרבות שתומכת בשילוב הנכון של מערכות ותהליכים כדי לספק לחלק האנושי בעסק שלך את הכלים הדרושים כדי לבצע את עבודתם ולעמוד בציפיות.

CRM לעומת PSA: בחירת האפשרות הטובה ביותר עבור הארגון שלך

על מנת לבחור את האפשרות הטובה ביותר עבור עסק השירותים שלך בכל הנוגע ל-CRM לעומת PSA, חשוב לדעת מהן כל האפשרויות שלך, אילו בעיות אתה מחפש לפתור, וכיצד האפשרויות הזמינות שלך יעזרו לך להשיג את העתיד שלך מטרות. ולעתים קרובות התשובה היא לא מערכת אחת, אלא שילוב של שתיים או יותר לאסטרטגיית שילוב שירותים מקצועית המאפשרת זרימת נתונים חלקה. דוגמה אחת לכך תהיה PSA המשולבת עם CRM, המאפשרת נראות להכנסות מהצינור ולצורכי כוח אדם.

משאב עסקי

ללא קשר  לבחירתך הסופית, הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת הבחירה בין CRM לעומת PSA:

המטרות שלך: מהן היעדים הנוכחיים והעתידיים של החברה שלך, ומהן המכשולים שעומדים בדרך להשגת יעדים אלו?

הצוות שלך: האם הוא גדול או קטן? האם יש לך אנשים עם מערכי כישורים שונים שישתמשו בתוכנה? האם ישנה מנהיגות חזקה מספיק כדי להוביל את התהליך מהטמעה דרך הביצוע, עם יכולת לשנות את התרבות לפי הצורך בהתאם לרוחב התוכנה?

התעשייה שלך: באיזו תעשייה אתה נמצא וכיצד זה משפיע על סוג הנתונים שאתה צריך לאסוף ועל מדדי ה-KPI של השירותים המקצועיים שאתה צריך להתמקד בהם כדי להבטיח ביצוע מוצלח של הפרויקטים שלך? בין אם בוחרים ב-CRM לעומת PSA, ההשקעה מספיק משמעותית כדי שתרצו להימנע מהחלפתה בעתיד. אז ודאו שהפתרון שלכם מתרחב וגדל עם הארגון שלכם.

לסיכום

כשמדובר בפתרונות CRM לעומת PSA עבור ארגון השירותים המקצועיים שלך, קיימות מגוון אפשרויות זמינות לשקול בהתאם למטרות והיעדים העסקיים שלך, המשאבים הזמינים, התקציב ורמת הבשלות. עלייך לבחור את המערכת שמתאימה לך ביותר, היא המערכת שתעזור לך לפתח את העסק שלך באופן הטוב והיעיל ביותר.

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים

כיצד לומדים את ה- CRM

בנוף העסקי של היום, שליטה במערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM) היא חיונית. הפלטפורמות הללו משנות את האופן שבו חברות מתקשרות

קרא עוד »

CRM בעידן האינטרנט

מימי הקלסרים העבים ומגירות המסמכים שגדשו, ניהול המשרד עבר כברת דרך. משמרות מוקדמות ראו את עלייתם של פתרונות תוכנה ממוחשבים,

קרא עוד »
דילוג לתוכן