CRM מול PRM, יתרונות, חסרונות ושיתוף פעולה

ישנם מספר סוגים שונים של מערכות ניהול קשרי לקוחות הזמינות בשוק כיום. לכל מערכת יש קבוצה משלה של יתרונות וחסרונות, כך שייתכן שיהיה קשה להחליט מהו הסוג המתאים לעסק שלך.

בפוסט זה בבלוג נסביר ונשווה  את מערכות CRM לעומת PRM. כך תוכל להבין טוב יותר את ההבדלים ביניהם. עד סוף פוסט זה, אתה אמור להבין היטב את מערכות CRM ו-PRM. יתרה מזאת, תוכל להחליט בעצמך איזה מהם הוא הטוב ביותר עבור העסק שלך.

הבדלים בין CRM לעומת PRM

בעוד PRM מייצגת ניהול קשרי שותפים, CRM מייצגת מערכת ניהול קשרי לקוחות. שני הביטויים הללו באמת נבדלים זה מזה ולא נוצרו רק לפני זמן קצר. מילים אלו מתייחסות לרעיונות קודמים שהיו במיכלים טריים עם פונקציות חדשות!

ניהול קשרי לקוחות עוסק בהכרת הצרכים והדרישות הבסיסיות של הלקוחות שלנו. לאחר מכן שמרו על הצרכים הללו בקנה אחד ועקבו אחר הביצועים על בסיס קבוע כדי להבטיח את שביעות רצון הלקוחות. ובסופו של דבר, הגדלת ההכנסה לחברה שלך.

PRM לעומת CRM היא אסטרטגיה שכתוצאה מכך מתמקדת כולה בלקוח. וארגונים חייבים לוודא כי נעשה שימוש בטכנולוגיות אינטראקציה עם לקוחות בכל הערוצים על מנת להשיג גישה זו.

מנהלי שירותי לקוחות

ניהול צרכנים תוך שימוש בטכנולוגיה להגדלת העסק שלך הוא מאתגר. אבל זה הופך להיות אפילו יותר כאשר החיבור והמכירה האלה מתרחשים דרך ערוץ. למרות החסרונות, השימוש בערוץ הוא אסטרטגיית מפתח להגדלת טווח ההגעה שלך לשוק. ניהול קשרי שותפים מתמקד בשימור מערכת יחסים חיובית עם שותפים ובהבטחת האמון ביניכם יחד. כאשר יש שותף במשרד, התקשורת היא די טבעית כי חשוב להבין את הצרכים שלו וגם את הצרכים שלך ולהיות ברור לגבי שניהם.

כאשר שני השותפים מעורבים בעסק, הנח את ההבדלים ביניהם כדי להגיע להחלטה יחד. ומבנה ה-PRM יכול לשגשג ולהוביל את החברה לעבר צמיחה בת קיימא. מערכות PRM מפתחות קונספט עסקי מרתק ורווחי כאחד. לאחר מכן הם מעודדים את השותפים ליצור עתיד מזהיר יותר בנימה חיובית.

יתרונות וחסרונות של CRM לעומת PRM

יתרונות של CRM:

  • ארגונים רבים הגדילו את השקעותיהם ב-CRM כתוצאה מהשימוש באסטרטגיה זו בטכנולוגיה עכשווית הכוללות – טלפון, SMS, דואר אלקטרוני ופוסטים במדיה החברתית – כדי לשווק ללא הרף את הסחורה שלהם ללקוחות ספציפיים.
  • מערכת CRM לניהול לקוחות צוברת את הביטחון של לקוחותיה לקנות את הרעיון בדמיונם ורצונם לרכוש מוצר המתאים לכך, דבר הנעשה באמצעות מעורבות מורחבת הקוראת את דפוסי הקנייה שלהם.
  • מפאת הצורך לשכנע את הלקוח לבדוק את המוצר שלך בשלבים המוקדמים של העסק שלך, CRM היא שיטה שימושית.

חסרונות של CRM:

  • CRM מסתמכת על נתונים המתקבלים על ידי ניתוח התנהגות לקוחות, והיא טעונה להכשל מדי פעם מכיוון שאינה יכול לחזות התנהגות אנושית עדיין בעולם המודרני.
  • כאשר מספר שותפי הערוץ שלך גדל, מערכת CRM אינה תוכנית ישימה שכן, בסופו של דבר, ייפגע המכירות הסופיות שלך.

יתרונות של PRM:

  • פתרונות PRM מבטיחים רווח עקבי לטווח ארוך על ידי מיקוד תשומת הלב שלהם במוצר ובמכירות שלו.
  • אימוץ אסטרטגיית ה-PRM מאלץ לקוחות לחזור לעסק שלך לצרכיהם, מה שמבטיח שהמוצר מסוגל לנהל את המכירות העתידיות שלו.
  • בעזרת PRM, סוחרים, ספקים ושותפים לערוצים עשויים לעבוד יחד בצורה יעילה יותר וליצור מודל עסקי בתוך מערכת המכירות הגדולה יותר.

חסרונות של PRM:

  • במהלך ניהול מערכות היחסים עם השותפים המוכרים שלהם, עסקים חייבים לנקוט בזהירות יוצאת דופן מכיוון שתפנית שווא עלולה לגרום בסופו של דבר לאובדן רווחים.
  • בתכנון האסטרטגי של הפגישות העסקיות, עדיין מתעלמים מ-PRM מכיוון שהיא עדיין נתפסת כאחריות של מחלקת מכירות.

מדוע  מערכות PRM נחוצות?

ניהול קשרי לקוחות, או CRM, הוא מושג שקיים כבר זמן מה. וארגונים כמו סיילספורס יצרו על זה חברות של מיליארדי דולרים. עם זאת, הסטטיסטיקה מגלה כי 90% מהמנהלים המגייסים מתקשים למצוא מועמדים מוסמכים למכירות ישירה. וכתוצאה מכך, עסקים תלויים יותר ויותר במכירות עקיפות כדי להתרחב.

עֵסֶק

עם זאת, פלטפורמות CRM שנוצרו למכירות אינן מתאימות למורכבות של קשרי שותפות מרובים וגלובליים. ניהול קשרים עם שותפים, או PRM.

היתרון העיקרי של PRM הוא חיסכון בזמן עבור אנשים האחראים על שותפויות בכך שהיא מסייעת להם במטלות שהם מבצעים בכל שלב של מחזור חיי השותף: גיוס שותפים, הדרכה, אנימציית רשת ופיתוח שותפים. להלן הסבר יסודי יותר על כל אחד מאלה.

  • גיוס שותפים חדשים: אחת ממטרות ה-PRM היא להקל על הגיוס על ידי שימוש בפורטל ציבורי, שהוא דף אינטרנט נגיש באתר החברה.
  • הכשרת שותפים: הודות לחומרים חינוכיים הזמינים לשותפים בספריית תוכן או מודול למידה מתוקשבת [1] שמעריכה את הידע של השותפים באמצעות חידונים, ניתן להשלים את שלב ההכשרה של השותפים החדשים הללו דרך ה-PRM.
  • ניטור שותפים: ה-PRM מאפשרת לאנשים האחראים על השותפויות לפקוח עין ברציפות על הפעולות היומיומיות של השותפים לאורך כל תקופת שיתוף הפעולה. החלפות במהלך נקודות ניטור הן פשוטות אם לכל הצדדים יש גישה לאותו מידע, אשר ניתן על ידי פורטל מרכזי.
  • פיתוח שותפים: בעזרת פלטפורמת PRM תהיינה אפשר לספק מודולי שיווק שונים להעמקת הקשר בין השותפים. בפרט, העסק יכול לספק פעילויות מיתוג משותף או פיתוח קמפיינים במייל ישירות על ה-PRM לשותף.

איך עובד כלי PRM?

ה-PRM משלב שני משאבים, מה שהופך אותו למשאב בעל ערך עבור כל השותפים. הפלטפורמה המועדפת על שותפים לניהול אינטראקציות ועבודה משותפת עם העסק, ניהול לידים והזדמנויות, ביצוע אסטרטגיות שיווקיות וכו’.

מכיוון שעסק עשוי לכלול יותר משותף אחד, PRM מכיל הרבה רבדים. כתוצאה מכך, ייתכן שיהיה צורך ליישר קו עם תהליכים עסקיים וזרימות עבודה נוספות כדי להבטיח ארגון מכירות מוצלח. זהו מחזור מורכב שבו כל שותף תורם בדרכים מרובות להדגשת הערך לאורך כל תהליך הייצור, המכירות והצריכה. בנוסף, פלטפורמת ה-PRM, כלי יומי שהצוות העקיף משתמש בו, אוספת את כל הנתונים הקשורים לשותפים, כולל מידע על ידע שותפים וניטור ביצועים.

בעזרת שתי טכנולוגיות אלו, תוכנת PRM מעודדת את העצמאות והאפקטיביות העסקית של שותפים וקבוצות תוך הבנה ותמלול של כל הנתונים הנדרשים למנהל השותפות לניהול שותפיו.

כיצד PRM ו-CRM משתפים פעולה זה עם זה?

הגלובליזציה והרצון של עסקים לצמוח מעבר לגבולות הבינלאומיים ולהתחיל להיות תלויים זה בזה יוצר בניית שותפויות עסקיות והטמעת טכניקות PRM נחוצות כדי להגיע לחשיפה גלובלית. סוג זה של מסגרת חברה ישאף לניהול לקוחות יעיל והפקת רווחים לטווח ארוך. הקיום המשותף של טקטיקות CRM ו-PRM עשוי לסייע בכך.

בעזרת איסוף נתונים, CRM יסייע למשוך לקוחות חדשים ולשמור אותם מרוצים. אז PRM יעבוד יחד עם CRM כדי לאפשר ללקוחות חדשים ליצור לקוחות פוטנציאליים חדשים עם יותר רכישות. לקוחות יכולים לאמת ולשמור במהירות את המידע האישי שלהם לשימוש עתידי בכל פעם שהם חוזרים לעסקים. כתוצאה מכך, השילוב של CRM ו-PRM מבטיח מחזור רציף של לקוחות חדשים המבצעים רכישות. זה יגרום ללקוחות לייצר רכישות נוספות. כמו כן, פרטי הקשר שלהם יאומתו ללא הרף עם כל רכישה לשימוש על ידי עסקים בעתיד.

באמצעות אינטגרציה, ה-PRM וה- CRM שלך אמורים לשתף נתונים ביניהם זמן אמת. מזאת תקבל:

עבודה משרדית
  • יכולת למנוע עסקאות חוזרות בשתי הפלטפורמות. התוצאות מסובכות כאשר מכירה ישירה ושותף טוענים כל אחד לליד. שיתופי נתונים בין PRM ל-CRM שלך יכולים למנוע התנגשות בערוצים. הם יודיעו מיידית למשתמשים בשתי הפלטפורמות שהעסקה כבר קיימת בתוך מערכת המכירות.
  • הבנה מעמיקה יותר של תחזית המכירות והצנרת שלך. אתה אמור להיות מסוגל לקבל דוחות מה-PRM וה-CRM שלך על סקירה כללית של הביצועים העסקיים שלך.
  • מתן אפשרות להשוואת נתונים בין ביצועי מכירות ישירות ועקיפות. אתה יכול להשוות את התגובות של קהלים שונים לאסטרטגיות שונות על ידי מתן אפשרות ל-CRM שלך לקבל נתונים ישר מה-PRM שלך.

אולי תרצה לקרוא את המדריך שלנו על CRM לסוכני ביטוח כאן.

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים

כיצד לומדים את ה- CRM

בנוף העסקי של היום, שליטה במערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM) היא חיונית. הפלטפורמות הללו משנות את האופן שבו חברות מתקשרות

קרא עוד »

CRM בעידן האינטרנט

מימי הקלסרים העבים ומגירות המסמכים שגדשו, ניהול המשרד עבר כברת דרך. משמרות מוקדמות ראו את עלייתם של פתרונות תוכנה ממוחשבים,

קרא עוד »
דילוג לתוכן