CRM לעומת CMS: כיצד לבחור עבור העסק שלך

מה ההבדל בין CRM ל-CMS? בעולם הכלים העסקיים הדיגיטליים, זו שאלה די נפוצה לאור ראשי התיבות הדומים. ניהול קשרי לקוחות (CRM), מתייחס לכלי שעוזר לך לטפח קשרים עסקיים. מערכת ניהול תוכן (CMS), לעומת זאת, היא פלטפורמה המייעלת את תהליך ניהול התוכן באתר האינטרנט שלך.

כפי שתראה, שני הכלים הללו משרתים מטרות שונות, שניהם בעלי ערך רב לעסק שלך. במאמר זה, אנו נעזור לך להבין את ההבדלים הללו, החל ממבט מקרוב על CRM לעומת CMS.

מהי CRM?

בבסיסה, מערכת CRM נועדה להגביר את הצמיחה העסקית על ידי שיפור קשרי לקוחות באמצעות אינטראקציות ממוקדות ומאורגנות. הרעיון הוא שאתה צריך להצמיח ולטפח את מערכות היחסים ולגרום לכל לקוח להרגיש מוערך כחלק ממטרת השגת יותר לידים, סגירת עסקאות נוספות ושמירה על הלקוחות שלך מרוצים ונאמנים.

שירות

בנוסף למכירות ולתמיכת לקוחות, זהו גם כלי שיווקי רב עוצמה, המצויד לרוב בתכונות אוטומציה שסוגרות את הפער בין מסעות פרסום שיווקיים ותהליכי מכירה. מבחינה לוגיסטית, איסוף לידים לאתר, שיווק בדוא”ל וערוצי מדיה חברתית נמצאים כולם בקצה אחד של המשפך. תוכנת CRM מעולה עוזרת להפוך את הלידים הקרים בערוצים האלה ללידים חמים ומשפרת את התוצאות בשני הצדדים.

פתרון CMS יושב קצת יותר רחוק מהמשפך בקצה השני של השיווק.

מהי CMS?

במילים פשוטות, מערכת CMS משמשת ליצירה, פרסום, עריכה וניהול של האתר שלך והתוכן שלו. פלטפורמות CMS פופולריות שהופכות את יצירת התוכן וניהול הנכסים הדיגיטליים לפשוטים יותר כוללות וורדפרס, Magento ו- Joomla. הערך של CMS הוא פרקטיות גרידא. אתרים עסקיים או דפי נחיתה הם ערוץ השיווק השני בשימוש מאחורי המדיה החברתית, כלומר כל עסק צריך אחד כזה. אבל עיצוב, פיתוח ועדכון אתרים ובלוגים יכולים להיות מאמץ מורכב. CMS עושה את זה הרבה יותר קל.

עם CMS, יש לך גישה לממשק ידידותי למשתמש המאפשר למשתמשים שאינם טכניים להיכנס ולעדכן אתר אינטרנט. זה יכול להיות פרסום תוכן אתר חדש, כמו הודעות לעיתונות או פוסטים בבלוג, או הוספת מוצרים חדשים לאתר מסחר אלקטרוני. ללא CMS, ייתכן שהעסק שלך יצטרך לשכור צוות של מעצבים ומפתחים כדי להגדיל את צוות השיווק שלך. בשלב זה, ראשי התיבות הדומים מאוד מתחילים להראות רחוקים יותר ויותר.

מהם ההבדלים הגדולים ביותר בין CRM ל-CMS?

אם אתה מחפש מערכת CRM, התכונות והיתרונות העיקריים שתרצה לחפש הם:

ניהול אנשי קשר: אחסון ומעקב אחר פרטי קשר של לקוחות, כולל מדיה חברתית.

מעקב אחר אינטראקציות: שמירת תיעודי אינטראקציות עם לקוחות, כולל מיילים, שיחות טלפון והודעות טקסט0=.

ניהול לידים: מעקב וציון לידים ביעילות וקבלת תובנות לגבי המרות.

באופן השוואתי, תוכנת CMS אמורה לאפשר לך ולצוותים שלך:

פרסום תוכן: ייעול תהליך פרסום התוכן ושיווק התוכן.

תחזוקת אתרים: הקלה על תהליכי תחזוקת האתר.

נגישות שיווקית: יצירת מחסום כניסה נמוך יותר למאמצי שיווק דיגיטלי [1], כגון שיווק באמצעות תוכן.

מבחינה מעשית, אם אתה מסתכל על כלים להגדלת העסק שלך, הבחירה הנכונה באמת מסתכמת בסוג העבודה שאתה עושה ובצרכים המיידיים שלך.

משאבים עסקיים

מה מתאים לך: CRM לעומת CMS?

אם אתה מוכר מוצרים באינטרנט ומבלה זמן רב בעדכון האתר שלך, סביר להניח שתרצה מערכת CMS אמינה כדי לייעל את הדברים. לעומת זאת, אם אתה מבלה יותר זמן באינטראקציה עם לקוחות ומעקב אחר לידים, CRM ישרת אותך היטב.

CRM אידיאלי לעסקים קטנים וארגונים גדולים כאחד המחפשים למצוא הזדמנויות מכירה נוספות ולנצל אותן, כולל:

  • כל ארגון המבקש לשפר את ניהול הלידים וניהול לקוחות.
  • צוותי מכירות שרוצים לסגור עסקאות נוספות.
  • כל מי שעובד בתכנון מכירות שזקוק לתובנות נוספות לשיפור האסטרטגיה.

CMS אידיאלי לכל מי שצריך לנהל את תוכן האתר. כולל הכל, החל מפוסטים ומאמרים בבלוג ועד לנכסי גרפיקה ואודיו ווידאו.

אנשים שעשויים להשתמש ב-CMS כוללים, אך אינם מוגבלים ל:

  • מעצבי אתרים.
  • יוצרי תוכן שיווקי.
  • עורכים.
  • מומחי קידום אתרים ושיווק דיגיטלי.
  • בעלי עסקים קטנים.
  • פרילנסרים.

בין אם מדובר בניהול תוכן או בשיפור קשרי לקוחות שיותר מועילים לך, מערכת הפעלה מסוג Work יכולה לעזור לך בשתי החזיתות.

שאלות נפוצות

האם Shopify היא CRM או CMS?

Shopify היא מערכת CMS שמקלה על הגדרה וניהול של אתרי מסחר אלקטרוני. אתה יכול להשתמש בו כדי ליצור בקלות חלון ראווה מקוון ממותג עבור העסק שלך, להשיק את החנות שלך ולהתחיל לקבל תשלומים. אם אתה רוצה להפיק את המרב מהעסק הדיגיטלי החדש שלך, חבר אותו למערכת הפעלה גמישה של Work שעוזרת לך באוטומציה עסקית ומעקב אחר הזמנות.

האם Salesforce היא CRM?

Salesforce היא חברת תוכנה המספקת פתרונות עסקיים שונים, כשהידוע שבהם הוא ה-CRM שלה, לקוח 360. ה-CRM של סיילספורס הוא פלטפורמה רבת עוצמה מונעת נתונים הקושרת את נתוני המכירות, השיווק והלקוחות יחד. פתרון פופולרי נוסף הוא HubSpot CRM.

כאשר אתה משלב אותו עם מערכת הפעלה של Work, , אתה יכול להביא את העוצמה של לקוח 360, HubSpot, או כל CRM אחר לשאר העסק שלך על ידי שמירה על כל הצוותים מול הלקוחות שלך באותו עמוד ואופטימיזציה של משפך המכירות שלך.

האם CRM וניהול פרויקטים זהים?

מערכת CRM עוסקת בניהול קשרי לקוחות. אתה יכול לחשוב על זה כעל מסד נתונים חזק מאוד לאנשי קשר, תקשורת ומכירות. לשם השוואה, ניהול פרויקטים עוסק במקסום הזרימה והתוצאה הסופית של פרויקט. המערכת עוסקת בתקציבים, ניהול משימות, תהליכים ומשלוחים.

מערכת ניהול

עזור לעסק שלך להצליח על ידי בחירה יעילה בין CRM לעומת CMS

כשמסתכלים על ההגדרה של CRM ו-CMS, הם נראים שונים לחלוטין. אבל שוב, אם לעסק שלך יש צוות שיווק וצוות מכירות, הם למעשה עובדים יחד כדי לייצר לידים ולהפוך את הלידים הללו ללקוחות נאמנים. זו אינה כל כך השוואה שכן היא הצעת ערך לשני הכלים.

אם אתה באמת רוצה למקסם את היעילות העסקית שלך במכירות, שיווק, ייצור וכל מחלקה או אזור אחר, שקול לקרב עוד יותר את שני הכלים הללו עם מערכת הפעלה של Work כמו Notion. 

במידה ואתה מעוניין במידע על מערכות Work, תרצה לקרוא את המדריך שלנו על Notion.

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים

כיצד לומדים את ה- CRM

בנוף העסקי של היום, שליטה במערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM) היא חיונית. הפלטפורמות הללו משנות את האופן שבו חברות מתקשרות

קרא עוד »

CRM בעידן האינטרנט

מימי הקלסרים העבים ומגירות המסמכים שגדשו, ניהול המשרד עבר כברת דרך. משמרות מוקדמות ראו את עלייתם של פתרונות תוכנה ממוחשבים,

קרא עוד »
דילוג לתוכן