מהו מנהל CRM?

מנהל ה-CRM אחראי בסופו של דבר לאסטרטגיית ה-CRM שלך ולכן הוא אחראי על:

  • בחירת CRM בהתאם לצרכים של העסק שלך.
  • ניהול מאגרי מידע CRM.
  • תכנון אסטרטגיות ה-CRM של החברה.

בקיצור, הוא האחראי על כך שכל מה שקשור ל-CRM בחברה יעבוד בצורה חלקה.

האם מנהל CRM זהה לאנליסט CRM?

לא. למרות שהפונקציות של השניים לפעמים חופפות, שני אלה הם תפקידים שונים.

מנהל ה-CRM מתמקד בניהול מקיף של אסטרטגיית וכלי ה-CRM של החברה ובדרך כלל מדווח למנהל השיווק או למנהל הכללי. למנהל CRM יש מושג טוב יותר כיצד להשתמש במערכת CRM לניהול לקוחות.

אנליסט ה-CRM מתמקד בחילוץ תובנה ומידע איכותי מה-CRM. הוא או היא גם מפלח אותו ומכין אותו כך שיהיה קל לעיכול. פרופיל זה מדווח לרוב למנהל ה-CRM או בהיעדרו למנהל השיווק.

דיון בעבודה

מדוע שני הפרופילים הללו מתבלבלים לפעמים?

פשוט כי בחברות קטנות מאוד ללא תקציב למנהל CRM, מקובל להעסיק אנליסט שבנוסף לתפקידו מנהל את אסטרטגיית ה-CRM הרחבה יותר. מצד שני, בחברות עם תקציב קצת יותר גדול שיכולות לבחור מנהל CRM אבל לא צוות שלם, הפרופיל הזה בדרך כלל לוקח על עצמו גם את המשימות שאנליסט יבצע.

מהן המשימות של מנהל CRM?

יש הרבה פונקציות שסוג זה של איש מקצוע מבצע, עם זאת, יש 5 שבולטות מעל השאר בעבודתם היומיומית:

  1. ניתוח וניטור של KPIs ופעולות CRM העיקריות.
  2. הפיכת נתונים לתובנות עסקיות.
  3. תמיכה במחלקות אחרות בשימוש בכלי או בנתונים שלהן.
  4. שיתוף פעולה בהגדרה וביצוע של קמפיינים שיווקיים שונים.
  5. נאמנות לקוחות.

ניתוח וניטור של KPIs ופעולות CRM העיקריות

כמו כל המחלקות, למחלקת ה-CRM יש כמה KPIs לנטר כדי להבטיח את התנהלות חלקה של המחלקה. כמו כן, עליה לבצע שורה של פעולות חוזרות כמו תחזוקת מאגר הנתונים במצב תקין, פתרון תקריות או שיפור איכות הנתונים.

האחראי האולטימטיבי ל-2 התחומים הללו הוא מנהל ה-CRM.

  • הפיכת נתונים לתובנות עסקיות.
  • CRM מפגיש הרבה מאוד מידע והרבה מאוד נתונים.

מנהל CRM טוב אחראי להמרת מידע זה לכדורים שימושיים עבור מחלקות אחרות או עבור האסטרטגיה הכללית של החברה.

זה מביא אותנו, אגב, לנקודה הבאה:

תמיכה במחלקות אחרות בשימוש בכלי או בנתונים שלהן

מנהל ה-CRM ועמיתיו אינם היחידים שמשתמשים ב-CRM באופן נרחב בחברה:

  • מחלקת השיווק זקוקה ל-CRM לניהול קמפיינים שיווקיים.
  • מחלקת המכירות זקוקה ל-CRM למעקב אחר המכירות.
  • מחלקת נאמנות הלקוחות זקוקה ל-CRM כדי לנהל את התוכניות שלה.
  • וכך, למעשה, כל מחלקות החברה.

בחלק מהמקרים, לאנשי מקצוע אלו יהיה שימוש רציף מאוד בכלי ויגיעו לרמת ניהול והבנה גבוהה מאוד. כאשר זה לא המקרה, מתפקידו של מנהל ה-CRM לוודא שהכלי והנתונים שלו ניתנים לניהול עבור החברה כולה.

שיתוף פעולה בהגדרה וביצוע של קמפיינים שיווקיים ונאמנות לקוחות שונים. למרות שכל המחלקות ללא יוצא מן הכלל נהנות מהשימוש ב-CRM על בסיס יומיומי, מחלקות השיווק והנאמנות עושות זאת במיוחד בעת השקת קמפיינים ותוכניות.

הסיבה לכך היא שככל המידע על לקוחות, ספקים, שותפים ובקיצור כל מחזיקי העניין בחברה מרוכז, רק באמצעות הכלי הזה ניתן לפלח ולנטר קבוצות שונות של אנשים. כפי שניתן לראות, לא סתם מנהל ה-CRM מדווח למנהל השיווק בתדירות גבוהה.

מהי ההכשרה המבוקשת ביותר עבור פרופיל זה?

ישנם תארים אוניברסיטאיים שונים המספקים לאדם נקודת התחלה טובה לעבודה כמנהל CRM:

4 התארים הנפוצים ביותר הם:

  • מתמטיקה.
  • סטטיסטיקה.
  • כלכלה [1], שיווק או מנהל עסקים.
  • הנדסה או מדעי המחשב.
בעבודה

זה לא גורע מהעובדה שלאט לאט, התארים מאבדים את הרלוונטיות שלהם ברוב החברות לטובת ניסיון וכישורים. ובעולם ה-CRM זה לא יוצא דופן.

5 הכישורים המבוקשים ביותר עבור פרופיל זה (הרבה מעל ההכשרה האוניברסיטאית) הם

  • ניסיון בניהול CRM בכלל ו-CRM המשמש את החברה בפרט.
  • הכרת השוק בו העסק פועל.
  • מיומנויות בשימוש בכלים להדמיה של נתונים (Tableau, Qlikview, PowerBI,…) וכלים לאוטומציה עסקית.
  • ידע בתכנות, במיוחד בשפת SQL.
  • כישורי תקשורת טובים.

כמה גובה מנהל CRM?

טווח השכר של עובד זה תלוי רבות ב:

  • גודל החברה בה תעבוד.
  • בין אם הוא עומד לנהל קבוצה או להיות בכוחות עצמו.
  • שנות הניסיון הנדרשות.

השכר הממוצע של מנהל CRM בספרד הוא 38,806 יורו לשנה.

ייתכן שתרצה לקרוא את המדריך שלנו על SAP CRM כאן.

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים

כיצד לומדים את ה- CRM

בנוף העסקי של היום, שליטה במערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM) היא חיונית. הפלטפורמות הללו משנות את האופן שבו חברות מתקשרות

קרא עוד »

CRM בעידן האינטרנט

מימי הקלסרים העבים ומגירות המסמכים שגדשו, ניהול המשרד עבר כברת דרך. משמרות מוקדמות ראו את עלייתם של פתרונות תוכנה ממוחשבים,

קרא עוד »
דילוג לתוכן