מערכת CRM מכירות – מה זה?

CRM sales מאפשרת לנציגי מכירות לספק בצורה חלקה ובקלות ערך ללקוחות פוטנציאליים בכל שלב בתהליך המכירה.

מהי  sale CRM?

sales CRM (ניהול קשרי לקוחות) הוא תוכנה המאפשרת לחברה לנהל ולשפר את מערכות היחסים שלה עם לקוחות פוטנציאליים ולקוחות.

עם זאת, ניהול קשרי לקוחות עצמו משתנה בהתאם לאיזו מחלקה אתה מדבר. צוות תמיכה עשוי להשתמש במערכת CRM לניהול לקוחות כדי לנהל כרטיסים ללקוחות, בעוד שצוותי שיווק עשויים להשתמש באותו כלי כדי לנתח כיצד צרכנים מגיבים לקמפיינים מקוונים.

ניהול לקוחות

כשמדובר במכירות, CRM משמש בעיקר לייעול ניהול צינורות. עם כלי CRM למכירות, אתה יכול לאחסן בבטחה מידע על לקוחות, לעקוב ולבצע אופטימיזציה של ה-Pipeline CRM שלך כדי להגדיל מכירות, ובסופו של דבר לייצר יותר הכנסות.

תוהה כיצד CRM sales יכולה להועיל לצוות המכירות שלך? בואו נסתכל.

1. CRMS מפשט את המכירות

מכירות CRM הוא כלי לניהול כל נקודות המגע עם לקוחות פוטנציאליים או לקוחות לאורך תהליך המכירה. נקודת מגע יכולה להיות כל אינטראקציה – ישירה ועקיפה – בין נציג מכירות ללידים שלו. CRM עוקבים אחר תקשורת עם קונים פוטנציאליים, מארגנים אוטומטית נתוני לקוחות ושולחים תזכורות למעקב אחר לידים.

בעיקרו של דבר, מערכות תוכנת CRM למכירות מפשטות את האינטראקציות עם הלקוחות ומשפרות את מחזור המכירות שלך. CRM משמש גם לאוטומציה של משימות אדמיניסטרטיביות וארגון נתונים. זה אומר שנציגי המכירות שלך יכולים להשקיע פחות זמן בהזנת נתונים ויותר זמן בבניית קשרים משמעותיים עם לקוחות פוטנציאליים.

2. CRM מרכזים את פעולת המכירות

נציגי מכירות מבלים את ימיהם בלהטט בכל דבר, החל ממחקר לקוחות פוטנציאליים ושיחות קרות ועד ניהול עסקאות ומכירות בשטח. גם למנהלי מכירות יש את ידיהם מלאות במעקב אחר ביצועי נציגי המכירות שלהם, ביצוע נסיעות והדרכת הצוות שלהם. ללא מערכת מרכזית לניהול התפעול השוטף, מחלקות המכירות עלולות להפוך במהירות לחוסר תפקוד.

מערכות CRM למכירות הן פתרונות נקודתיים לזרימת עבודה יומיומית. הם משתלבים עם הכלים וערוצי התקשורת הקיימים שלך, מה שמקל על ניהול כל המשימות שלך מפלטפורמה אחת ומאוחדת.

3. CRMs משפרים את דיוק נתוני הלקוחות

הזנת נתונים ידנית מועדת לטעויות אנוש. נניח שנציג צריך להקליט באופן ידני את פרטי הקשר של ליד. במהרה, הם עלולים להזין בטעות מספר טלפון שגוי או לשכוח לבקש את כתובת הדוא”ל של הליד.

מכירות CRM ממזער את הטעויות הללו על ידי רישום אוטומטי של כל פעולה שנציג נוקט, כגון ייזום שיחת מכירה או שליחת אימייל מעקב [1].

כיצד CRM מכירתי יכול להשפיע על תהליך המכירה

על ידי אוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן ונוטה לשגיאות, מערכות CRM למכירות מאפשרות לצוות שלך להקדיש זמן רב יותר ללקוחות פוטנציאליים ולמנוע טעויות. עם CRM חזק, הנציגים שלך לא עסוקים בעבודה עמוסה – הם עסוקים בסגירת עסקאות.

כך משפיעים מערכות CRM על כמה פעילויות מכירות מרכזיות:

שלב חיפוש

כל תהליך מכירה מתחיל בגילוי. יש לך מוצר או שירות למכור, אבל אתה צריך מישהו שיקנה אותו. איך אתה מוצא את האנשים שצריכים את מה שאתה מוכר? זה לא קל – אפילו כשחברות מזהות לידים, מחקרים אחרונים מראים ש-50 אחוז מהלידים האלה אינם מתאימים למוצר או לשירות.

שלב ניהול לידים

ניהול לידים מסייע לנציגי מכירות לראות בקלות היכן לידים נמצאים בצנרת המכירות ומונע הזדמנויות טובות לחמוק מבעד לסדקים.

שלב ניהול קשר

ימי קלפי רולודקס הסתיימו היטב ובאמת. בעולם הדיגיטלי הראשון שלנו, רוב העסקים עוקבים אחר קשרים עם תוכנת ניהול אנשי קשר. תוכנה זו שומרת על אנשי הקשר שלך מאורגנים, מעודכנים ונגישים, תוך שהיא מספקת מסד נתונים מרכזי של אנשי קשר לכל הנציגים.

ניהול

שלב הצגת מכירות ופיצ’ינג

אפילו נציגי המכירות המנוסים ביותר יכולים להרגיש את הלחץ כשזה מגיע למצגות. במקרים מורכבים, הדגמה איכותית חיונית להוכחה מדוע המוצר או השירות שלך הם ההשקעה הטובה ביותר. חשוב לקבל את המצגת הנכונה.

שלב סגירה

בשלב האחרון הזה, נציגי המכירות חותמים את העסקה או מפסידים שעות עבודה. נציגים צריכים לדעת מתי לקוח פוטנציאלי מוכן לסגור. אף נציג לא רוצה להחמיץ חלון הזדמנויות או לדחוף לסגירה מוקדם מדי.

דיווח וניתוח

עבודה במכירות פירושה צבירת כמויות אדירות של נתונים. אבל לנתונים אין משמעות אלא אם כן אתה מסוגל לארגן ולנתח אותם בצורה שתועיל לעסק שלך.

ניהול ביצועים ומעקב אחר פעילות

תפקידו של מנהל מכירות CRM אינו קל. פיקוח על צוות מכירות כרוך בהכנסת גיוסים חדשים והדרכת נציגים מנוסים, תוך ניהול אסטרטגיות מכירות כדי להבטיח שהמחלקה מיושרת, יעילה ופרודוקטיבית.

טיפים כיצד לבחור תוכנת CRM למכירות

בין אם אתה זקוק ל-CRM המתאים לעסק קטן ובין אם אתה זקוק לפתרון ברמת הארגון, ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון. חלקם, כמו עלות וקלות שימוש, פשוטים למדי, אך אחרים זקוקים לחקירה מעמיקה יותר. להלן הטיפים הטובים ביותר שלנו למה לשקול בעת בחירת תוכנת CRM למכירות עבור הצרכים שלך.

1. כמה קל לשימוש?

מערכת תוכנת CRM היא אולי  ברמה ההיי-טקית הגבוהה ביותר בשוק, אבל זה לא אומר כלום אם זה מסובך מדי בשביל הצוות שלך להבין ולפעול ביעילות. מערכות CRM נועדו לחסוך זמן, לא לעלות לצוות שלך זמן בזמן שהם נאבקים למצוא את החלון המתאים או להפעיל דוח.

העריכו עד כמה ה-CRM ידידותי למשתמש, ואם אפשר, בקשו הדגמה כדי שצוות המכירות שלכם יוכל לנסות זאת. האם הם קולטים את זה במהירות ובאינטואיטיביות? אם כן, אז הפתרון הזה עשוי להתאים לך מאוד.

2. האם זה ניתן להתאמה אישית?

כל חברה היא שונה ויהיה לה צרכים ודרישות ספציפיות כאשר מחפשים את ה-CRM המתאים. שום תוכנה לא תגיע מוגדרת בצורה מושלמת עבור העסק שלך; עם זאת, ה-CRM הטובים ביותר ניתנים להתאמה אישית, כך שתוכל להתאים אותם לצרכים שלך.

חפש מערכת CRM המאפשרת לך להוסיף שדות ורשימות מותאמים אישית, להגדיר לוחות מחוונים אישיים, לשנות את צינור המכירות החזוי ולשנות את ההגדרות הכלליות.

3. האם זה מאובטח?

מערכות CRM למכירות מבטיחות שכל מידע הלקוח שלך זמין בענן. זה אידיאלי כאשר הצוות שלך זקוק לגישה מרכזית לנתונים, אבל זה גם אומר שמידע רגיש עלול להיות בסיכון. חשוב מאוד לבחור ב-CRM שמדגים תקני אבטחה חזקים ומציית לתקנות הגנת המידע הכלליות (GDPR)

4. האם זה ניתן להרחבה?

אני מקווה שהעסק שלך יתרחב וישגשג בעתיד הקרוב, ולכן חיוני להחזיק ב-CRM שיוכל להתרחב איתך ולמנוע מעכבים בהתפחות.

האם ה-CRM שאתה שוקל תומך במספר העובדים שיש לך היום? גדול! האם זה ימשיך לתמוך בקבוצה שמכפילה? משולשת? הופכת למובילה בתעשייה? חשבו על המטרות ארוכות הטווח שלכם, ובחרו ב-CRM שתוכלנה להתמודד לא רק עם המקום שבו אתם נמצאים עכשיו אלא גם לאן שאתם מתכננים להגיע.

עֵסֶק

5. האם זה מגיע עם תמיכה אישית?

לא משנה כמה אינטואיטיבית CRM היא, תמיד תהיה תקופת למידה שבה צוות מכירות יאמץ כלים חדשים. חברת תוכנה חושפת את ידה האמיתית כאשר אתה פוגע במהמורות במהלך ההטמעה, אז זה קריטי לעשות את המחקר שלך. אתה רוצה להשקיע עם חברה שדואגת להצלחתך עם המוצר שלה, לא כזו שעושה את המכירה ונעלמת.

קרא ביקורות המזכירות את צוות תמיכת הלקוחות של החברה. האם הם זמינים 24/7? אם הם זמינים רק בשעות עבודה מסוימות, האם השעות האלה מתאימות לשלך? האם הם מציעים צ’אט מקוון לשאלות מהירות? ודא שהספק מציע תמיכה מקיפה שמתאימה לצרכים שלך לפני שאתה קונה.

6. האם זה ייתן לך את התמורה הגדולה ביותר לתקציב שלך?

בסופו של דבר, נקודת המחיר היא גורם מכריע בהחלטה שלך לקנות או לא לקנות CRM מכירות מסוים. אתה צריך משהו בתקציב שלך. אבל אתה צריך גם לעשות את בדיקת הנאותות שלך כדי להבטיח שאתה בוחר ב-CRM העונה על כל הדרישות שלך.

זהה את הדברים שהתוכנה שלך חייבת לעשות עבורך. האם זה צריך להיות ידידותי לנייד עבור נציגי מכירות בדרכים? האם זה צריך להשתלב עם תוכנות אחרות? התמקד בתכונות שאתה רוצה כמו גם בתקציב שלך. הוצאה פחות היא עדיין הוצאה גדולה מדי אם המוצר לא יכול לעשות את מה שאתה צריך לעשות.

סוגי CRM

סוגי CRM, שלוש ידיים אוחזות בצורות שונות בוא נבדוק כמה סוגים שונים של CRM שעשויים להתאים לחברה שלך.

  1. CRM מבוסס ענן

CRM מבוסס ענן הוא CRM המתארח בשרתי הספק. בניגוד לתוכנה מותקנת, ל-CRM מבוסס ענן יש בדרך כלל פחות עלויות מראש ואינו דורש מומחה IT ייעודי להפעלתו.

עם זאת, מערכות CRM בענן יכולות להיות פחות מאובטחות. אמצעי אבטחה ועדכונים פועלים באופן דיגיטלי דרך הספק, מה שאומר שהחברה שלך לא שולטת ישירות באבטחת הנתונים שלך. בנוסף, מכיוון שהנתונים שלך מאוחסנים בענן, הם נגישים בכל מקום שהצוות שלך יכול להיות – ובכל מקום שבו האקר עשוי להיות אורב.

  1. CRM נייד

החשיבות של יכולות ניידות עבור CRM הולכת וגדלה. עד סוף 2021, 54 אחוזים מכלל התעבורה באתרי האינטרנט העולמית הגיעו ממכשירים ניידים. CRM נייד אומר שנציגים יכולים להיות בדרכים ולקחת איתם את ה”משרד” שלהם. בנוסף, כל חברי הצוות שלך יכולים לעבוד מאותה פלטפורמה, כך שאין בעיות תאימות לדאוג. המשרד הוא המקום שבו אתה צריך שהוא יהיה.

  1. CRM הניתן להתאמה אישית

מערכת CRM הניתנת להתאמה אישית היא פלטפורמה מחוץ לקופסה עם תכונות הניתנות להתאמה אישית המיועדות להתאים לרוב המודלים העסקיים. המשמעות היא לוחות מחוונים הניתנים להתאמה אישית, צינורות, דיווח, ניתוח שיחות ועוד.

עם זאת, חשוב לציין ש-CRM הניתן להתאמה אישית שונה מ-CRM מותאם אישית, שנבנה מהיסוד ועד למפרטים מדויקים ופועל ברמת מחיר הרבה יותר תלולה.

  1. מערכת CRM אינטואיטיבית

הנציגים שלך יהיו מאושרים ופרודוקטיביים יותר אם תוכנת ה-CRM המכירות שתבחר תהיה קלה לשימוש. ממשק נקי וידידותי למשתמש חשוב לפונקציונליות, והוא גם מטפח חווית משתמש חיובית. גולת הכותרת האמיתית של תוכנה אינטואיטיבית היא עקומת הלמידה הקלילה – היא מביאה לזמן מהיר יותר להערכת הערך.

שירות לקוחות
  1. מערכות CRM אינטגרליות

חשבו על האפליקציות העסקיות בהן אתם משתמשים מדי יום. אפליקציות אלה צריכות להשתלב בצורה חלקה עם ה-CRM שלך כך שתוכל להעביר נתונים באופן מיידי מפלטפורמה אחת לאחרת. שילוב אפליקציית מכירות עם ה-CRM שלך אומר גם שלא משנה היכן נאספים נתוני הלקוחות שלך, הם יגיעו אוטומטית ל-CRM שלך.

לדוגמה, מקור חשוב של נתוני לקוחות יכול להגיע מצוות שירות הלקוחות – כגון קונה שמחפש מוצר משלים או תכונות מקיפות יותר – שיכולים לעזור לאיש מכירות להצליב מכירה ולזהות נקודות כאב נפוצות. כל אינטראקציה של לקוח עם תמיכת לקוחות מביאה לנתונים ניתנים לפעולה, ו-CRM טובה מקלה על הגישה למידע זה לנציגי מכירות.

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים

כיצד לומדים את ה- CRM

בנוף העסקי של היום, שליטה במערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM) היא חיונית. הפלטפורמות הללו משנות את האופן שבו חברות מתקשרות

קרא עוד »

CRM בעידן האינטרנט

מימי הקלסרים העבים ומגירות המסמכים שגדשו, ניהול המשרד עבר כברת דרך. משמרות מוקדמות ראו את עלייתם של פתרונות תוכנה ממוחשבים,

קרא עוד »
דילוג לתוכן